KlantenserviceGarantiebeleid

Azarius

  • $

$ 0, -

US$ 0,00

Garantiebeleid

Menu tonen Menu verbergen

Garantie houdt in dat wij als bedrijf instaan voor de kwaliteit van onze producten. Door een product aan jou te verkopen doen wij ons best om ervoor te zorgen dat het product voldoet aan de beloofde eisen, het product moet ‘deugdelijk’ zijn. Indien een product niet blijkt te voldoen aan de eisen, dan garanderen wij dat wij jou als consument hiervoor zullen compenseren.

Aan een garantiebeleid zitten altijd drie kanten: er zijn garantievoorwaarden waaraan het product moet voldoen voordat deze geretourneerd kan worden (1. Garantievoorwaarden), er zijn richtlijnen over de garantieperiode (2. Garantieperiode) én er zijn richtlijnen over de procedure die volgt als een product binnen de garantievoorwaarden en de garantieperiode valt (3. Garantiebeleid) De richtlijnen voor de garantievoorwaarden, het garantiebeleid en de garantieperiode kun je op deze pagina vinden.

1. Garantievoorwaarden

In de garantievoorwaarden wordt beschreven waaraan een product moet voldoen om geretourneerd te kunnen worden aan de verkoper. Om een kapot of defect product binnen de garantievoorwaarden te laten vallen, dient deze binnen de garantieperiode kapot of defect geraakt te zijn door een oorzaak die te wijten valt aan een gebrekkige kwaliteit van het product. Een product valt niet binnen de garantievoorwaarden als:

2. Garantieperiode

Door producten te gebruiken zal de kwaliteit van de meeste producten op den duur afnemen. In het algemeen kun je ervan uit gaan dat producten in een hogere prijsklasse langer meegaan, omdat in het ontwerp rekening is gehouden met duurzaamheid. Wij hanteren verschillende garantieperioden voor verschillende productcategorieën. Deze kun je hieronder vinden:

Productcategorie 1. Smartproducten, planten, zaden en grow kits

Smartproducten, planten, zaden en grow kits zijn natuurproducten en daardoor hebben wij maar een beperkte invloed op de uitwerking ervan. Het effect van smartproducten bijvoorbeeld, hangt, buiten de kwaliteit van het product, namelijk ook af van de situatie waarin het product wordt geconsumeerd en het ervaringsniveau van de gebruiker.

Om bovenstaande reden hanteren wij geen standaard garantieperiode voor deze productcategorie. Indien je ontevreden bent over een product die in deze categorie valt, kun je contact opnemen met de klantenservice.

Productcategorie 2. Headshop en Lifestyle

Op alle headshop en lifestyle artikelen (exclusief producten met een beperkte houdbaarheidsdatum) zit een garantie van 2 jaar. Omdat de uitwerking van de lifestyle producten met een beperkte houdbaarheidsdatum afhankelijk is van een aantal factoren waar wij geen controle over hebben (zoals de interactie van het product met de klant, denk bijvoorbeeld aan de Superfoods categorie) hanteren wij geen standaard garantieperiode voor deze productcategorie.

Indien je ontevreden bent over een product die in deze categorie valt, kun je contact opnemen met de klantenservice.

Productcategorie 3. Vaporizers

De garantieperiode voor vaporizer die zijn gekocht bij Azarius bedraagt twee jaar. Sommige vaporizers hebben een langere garantieperiode, zoals bij een verlengde garantieperiode of een levenslange garantieperiode. Als je een dergelijke garantie hebt en je wilt hier in de eerste twee jaar gebruik van maken, dan helpen we je graag. Na de eerste twee jaar, verzoeken we je om naar de website van de fabrikant te gaan en hun garantievoorwaarden te bekijken. Hou er rekening mee dat de garantie alleen betrekking heeft op vaporizers die correct zijn gebruikt en die schoon zijn gemaakt na gebruik.

1. Wat betekent ‘beperkte garantie’?

Beperkte garantie houdt in dat de garantie niet van toepassing is op alle onderdelen, bijvoorbeeld batterijen of andere (losse) onderdelen, zoals een atomizer en mondstukken.

2. Wat betekent ‘verlengde garantie’?

Verlengde garantie houdt in dat er sprake is van een langere garantieperiode dan de standaard twee jaar die we bij Azarius hanteren. Hierbij valt te denken aan de levenslange garantie bij Grasshopper of de 10-jaar garantie bij PAX. Zoals hierboven beschreven, verwijzen we je naar de website van de fabrikant indien de eerste twee jaar van de garantieperiode zijn verstreken.

3. Uitzonderlijke gevallen

Er zijn een aantal uitzonderlijke gevallen wat betreft garantievoorwaarden. Hieronder vind je enkele merken waarbij de garantie anders is dan bij de standaardgarantie die hierboven is beschreven.

Grasshopper – hoewel ze een levenslange garantieperiode aanbieden, heeft Grasshopper geen klantenservice-afdeling; neem in dat geval contact op met ons.

Pax – afhankelijk van de type vaporizer biedt PAX twee soorten garantie: een van 10 jaar, en een kortere periode. Neem contact met ons op als je niet weet welke soort garantie jouw vaporizer heeft.

Haze vaporizers – helaas bestaat de firma Haze niet meer en kunnen we geen nieuwe Haze vaporizers aanbieden.

Verdamper – de garantie heeft geen betrekking op het breken van glazen onderdeel. Dit geldt ook voor de Herborizer.

4. Refurbished toestellen

Refurbished toestellen hebben een jaar garatie bij Azarius. De fabrikant heeft het recht om de fabrieksgarantie te weigeren voor toestellen die ouder zijn dan 10 jaar.

5. Vaporizers die uit het assortiment zijn

Als een vaporizer defect is en niet langer leverbaar is, dan vervangen wij deze door een vergelijkbaar model in dezelfde prijsklasse. In deze gevallen wordt de garantieperiode niet opnieuw vastgesteld: de garantieperiode van de eerste aankoop is geldend. Het is niet mogelijk om als klant extra te betalen en de defecte vaporizer om te ruilen voor een duurder model.

6. Vaporizer verbruiksgoederen

Vaporizer verbruiksgoederen zijn losse onderdelen die gebruikt dienen te worden en na verloop van tijd vervangen dienen te worden. Indien een verbruiksgoed een fabrieksfout vertoont of defect is bij aankomst, zullen wij het product vervangen door een nieuw exemplaar.

Over het algemeen vallen verbruiksgoederen niet onder de garantie. De volgende producten dienen te worden beschouwd als verbruiksgoederen (deze opsomming is niet exhaustief):

7. Batterijen

De garantieperiode van batterijen bedraagt zes maanden. Batterijen die een fabrieksfout vertonen of defect zijn bij aankomst, zullen worden vervangen.

8. Opladers

De garantieperiode van opladers bedraagt twee jaar.

Dubbele garantie

We bieden een 30 dagen niet goed, geld terug-garantie, Voor een volledig overzicht van onze voorwaarden, zie onze Algemene voorwaarden.

Voor meer informatie over verzending en betaling, zie onze bestelpagina.

Neem gerust contact met ons op als je nog vragen hebt over onze garantievoorwaarden, je bestelling of onze producten.

3. Garantiebeleid

Indien het product onder de garantievoorwaarden en binnen de garantieperiode valt, dan kun je deze naar ons retourneren. Wij zullen het product dan voor je proberen (te laten) repareren, of, indien dat niet mogelijk is, vervangen.

Het is voor producten die binnen het garantiebeleid vallen niet mogelijk om geld terug te krijgen.

Ben je 18 jaar of ouder?

Om onze webshop te kunnen bezoeken dien je te bevestigen dat je 18 jaar of ouder bent.