KlantenserviceRetourbeleid

Azarius

  • $

$ 0, -

US$ 0,00

Retourbeleid

Menu tonen Menu verbergen

Doorgaans zijn er vier situaties waarin je ervoor wilt kiezen om een pakket dat je van ons ontvangt te retourneren. Deze redenen zijn:

Je hebt het pakket willen annuleren, maar het pakket was al verstuurd
Het product/de producten zijn beschadigd aangekomen
Je besluit dat je het product toch niet wilt hebben in de afkoelperiode
Het product is defect geraakt tijdens de garantieperiode
Hieronder kun je per situatie informatie vinden over ons retourbeleid.

1. ANNULEREN

Bestellingen die nog niet zijn betaald (behalve COD), hoef je niet te annuleren. Wil je een bestelling annuleren die je al wel hebt betaald, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice. Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos.

Ben je te laat met annuleren en is je bestelling al verzonden? Dan kun je het pakket bij bezorging weigeren. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice over het afhandelen van de annulering.

2. BESCHADIGD

We doen altijd onze uiterste best om de kwaliteit van onze producten te waarborgen en deze goed te verpakken en op te sturen. Mocht het toch gebeuren dat een pakket gebroken of beschadigd aankomt, stuur dan binnen 7 dagen contact een e-mail naar de klantenservice.

Vermeld in de email het bestelnummer en voeg een foto bij waarop de beschadiging duidelijk te zien is. Vanuit de klantenservice wordt zo snel mogelijk verdere instructies gestuurd, en een adreslabel dat je aan de buitenkant van je retourpakket dient te bevestigen. Alleen retours voorzien van een volledig en zorgvuldig ingevuld retourformulier en -adres kunnen in behandeling worden genomen.

3. AFKOELPERIODE

Indien je niet tevreden bent met één of meerdere van onze producten dan kun je deze zonder opgaaf van reden aan ons retourneren. Dat kan tot en met 30 dagen na ontvangst van je bestelling. Als je producten tijdens de afkoelperiode retour wilt sturen, neem dan direct contact op met de klantenservice.

We e-mailen je vervolgens een formulier met verdere instructies, en een adreslabel dat je aan de buitenkant van je retourpakket dient te bevestigen. Alleen retours voorzien van een volledig en zorgvuldig ingevuld retourformulier en -adres kunnen in behandeling worden genomen.

4. DEFECT

Indien een product binnen de garantieperiode defect raakt door een oorzaak die buiten jouw eigen toedoen valt, dan kun je het product naar ons retourneren. Wij zullen het dan voor je proberen te repareren, óf, indien dat niet mogelijk is, vervangen. Als je een kapot of defect product naar ons wilt retourneren, lees dan eerst goed ons garantiebeleid door. Indien de schade aan het product binnen het garantiebeleid valt, neem dan direct contact op met de klantenservice.

We e-mailen je vervolgens een formulier met verdere instructies, en een adres label dat je aan de buitenkant van je retourpakket dient te bevestigen. Alleen retours voorzien van een volledig en zorgvuldig ingevuld retourformulier en -adres kunnen in behandeling worden genomen.

Garantie houdt in dat wij als bedrijf instaan voor de kwaliteit van onze producten. Door een product aan jou te verkopen doen wij ons best om ervoor te zorgen dat het product voldoet aan de beloofde eisen, het product moet ‘deugdelijk’ zijn. Indien een product niet blijkt te voldoen aan de eisen, dan garanderen wij dat wij jou als consument hiervoor zullen compenseren.

Aan een garantiebeleid zitten altijd drie kanten: er zijn garantievoorwaarden waaraan het product moet voldoen voordat deze geretourneerd kan worden (1. Garantievoorwaarden), er zijn richtlijnen over de garantieperiode (2. Garantieperiode) én er zijn richtlijnen over de procedure die volgt als een product binnen de garantievoorwaarden en de garantieperiode valt (3. Garantiebeleid) De richtlijnen voor de garantievoorwaarden, het garantiebeleid en de garantieperiode kun je op deze pagina vinden.

GARANTIEBELEID - AZARIUS


1. GARANTIEVOORWAARDEN
In de garantievoorwaarden wordt beschreven waaraan een product moet voldoen om geretourneerd te kunnen worden aan de verkoper. Om een kapot of defect product binnen de garantievoorwaarden te laten vallen, dient deze binnen de garantieperiode kapot of defect geraakt te zijn door een oorzaak die te wijten valt aan een gebrekkige kwaliteit van het product. Een product valt niet binnen de garantievoorwaarden als:

Er wijzigingen aan het product zijn aangebracht die niet in de gebruiksaanwijzing van het product terug te vinden zijn
Wanneer tekortkomingen het gevolg zijn van een incompetent gebruik of wanneer het product niet is gebruikt volgens de gebruiksaanwijzingen
Wanneer beschadigingen door achterstallig onderhoud veroorzaakt kunnen zijn.
2. GARANTIEPERIODE
Door producten te gebruiken zal de kwaliteit van de meeste producten op den duur afnemen. In het algemeen kun je ervan uit gaan dat producten in een hogere prijsklasse langer meegaan, omdat in het ontwerp rekening is gehouden met duurzaamheid. Wij hanteren verschillende garantieperioden voor verschillende productcategorieën. Deze kun je hieronder vinden:

Productcategorie 1. Smartproducten, planten, zaden en grow kits
Smartproducten, planten, zaden en grow kits zijn natuurproducten en daardoor hebben wij maar een beperkte invloed op de uitwerking ervan. Het effect van smartproducten bijvoorbeeld, hangt, buiten de kwaliteit van het product, namelijk ook af van de situatie waarin het product wordt geconsumeerd en het ervaringsniveau van de gebruiker.

Om bovenstaande reden hanteren wij geen standaard garantieperiode voor deze productcategorie. Indien je ontevreden bent over een product die in deze categorie valt, kun je contact opnemen met de klantenservice.

Productcategorie 2. Headshop en Lifestyle
Op alle headshop en lifestyle artikelen (exclusief producten met een beperkte houdbaarheidsdatum) zit een garantie van 2 jaar. Omdat de uitwerking van de lifestyle producten met een beperkte houdbaarheidsdatum afhankelijk is van een aantal factoren waar wij geen controle over hebben (zoals de interactie van het product met de klant, denk bijvoorbeeld aan de Superfoods categorie) hanteren wij geen standaard garantieperiode voor deze productcategorie.

Indien je ontevreden bent over een product die in deze categorie valt, kun je contact opnemen met de klantenservice.

Productcategorie 3. Vaporizers
Op de meeste van onze vaporizers zit een fabrieksgarantie. Dat betekent dat als je vaporizer kapot gaat of defect raakt binnen de garantieperiode, wij deze terug zullen sturen naar de fabrikant zodat deze het product kan repareren/vervangen.

Omdat de fabrikanten verschillende garantieperioden hanteren, verschilt de garantieperiode van de meeste vaporizers. De garantieperiode die opgaat voor jouw vaporizer kun je vinden op de productpagina.

3. GARANTIEBELEID
Indien het product onder de garantievoorwaarden en binnen de garantieperiode valt, dan kun je deze naar ons retourneren. Wij zullen het product dan voor je proberen (te laten) repareren, of, indien dat niet mogelijk is, vervangen.

Het is voor producten die binnen het garantiebeleid vallen niet mogelijk om geld terug te krijgen.

 

Ben je 18 jaar of ouder?

Om onze webshop te kunnen bezoeken dien je te bevestigen dat je 18 jaar of ouder bent.