Over ons

Het verhaal achter Azarius


Een (veel) beter liefdesverhaal dan Twilight

Er was eens een jonge Amsterdamse student in de jaren '90. Hij ontmoette een leuk meisje, dat ook studeerde. Het was liefde op het eerste gezicht. Het verliefde stelletje deelde onder meer een enorme passie voor etnobotanie; een moeilijk woord dat eigenlijk verwijst naar een interesse in alle geschenken van Moeder Natuur en alle voordelen die ze de mens bieden.
In die tijd stond Google nog in de kinderschoenen en had zelfs Wikipedia het daglicht nog niet gezien. Het internet was iets nieuws en spannends, maar betrouwbare informatie vinden over planten en kruiden was een nachtmerrie. Dus begon het jonge koppel samen een informatieve website over ephedra en efedrine.
De website werd door mensen van over de hele wereld bezocht, die vaak maar één brandende vraag hadden: "Waar koop ik dit geweldige spul?" En zo begonnen de twee studenten met de verkoop van Ephedra Supercaps.

Azarius: een van de allereerste online smartshops

De ene liefde leidde tot de ander. In 1999 (tussen het feesten door alsof het inderdaad exact 1999 was) begon het duo ook andere natuurlijke psychoactieve producten te verkopen. Azarius was geboren. We waren een van de eerste online smartshops in Europa. Mogelijk zelfs in het hele universum.
Mensen leken te waarderen wat we deden. We groeiden en verhuisden van een kleine studentenkamer naar een heus kantoorpand in Amsterdam. Tegenwoordig werken er meer dan veertig mensen bij Azarius van verschillende nationaliteiten, en ieder van hen is heel bijzonder. En het studentenkoppel? Ze zijn nog steeds samen, en hebben inmiddels twee schatten van kinderen... Drie keer raden wat de oudste antwoordt op de vraag wat hij later wil worden?

Doen waar we goed in zijn

Het is nooit ons doel geweest om heel groot te worden, dat gebeurde nu eenmaal terwijl we bezig waren. Maar zijn wij ook de beste in wat wij doen?
We lopen het risico een klein beetje verwaand te klinken, maar jazeker! Ja, dat zijn we. Weinig klanten weten dit (omdat we er niet mee te koop willen lopen) maar we doen heel veel moeite voor onze producten en service.
Wat begon in dat kleine studentenkamertje is uitgegroeid tot een groot magazijn met kantoorruimte in Amsterdam. Hier zoekt ons gepassioneerde team dagelijks naar nieuwe ervaringen en betere producten. En we doen iedere dag weer ons uiterste best om uitstekende service aan al onze klanten te bieden.

Missie

Dat bescheiden begin kenmerkt Azarius vandaag de dag nog steeds. We feesten bijvoorbeeld regelmatig alsof het 1999 is. En we houden nog steeds van ons werk en doen het met alle liefde. Hoe zeldzaam is het tegenwoordig om een bedrijf te vinden waar het personeel echt gelooft in haar werk? Waar mensen met een glimlach naar het werk fietsen?
Wij geloven dat alles wat in de natuur groeit bestaansrecht heeft. Door misleidende informatie en vooroordelen zijn veel planten en kruiden tegenwoordig verboden en gestigmatiseerd. Dit heeft wereldwijd vertrekkende gevolgen voor de volksgezondheid en de veiligheid (de War on Drugs). We doen daarom ons uiterste best om onze bezoekers correct te informeren.

From Amsterdam, With Love

Het Azarius team steekt veel tijd in het inkopen van kruiden bij betrouwbare boeren en leveranciers van over de hele wereld, die het vervolgens naar ons magazijn sturen (hopelijk niet de studentenkamer). Soms ontvangen we niet veel meer dan een flink gevulde plastic zak met wat plakband eromheen.
Daarna gieten we er een speciaal Azarius sausje overheen in onze eigen productieafdeling, waar wortels en bladeren versneden worden, zaadjes geteld en vodka's geshaked (not stirred). Uiteindelijk wordt alles verpakt in een reeks kleurrijke, informatieve verpakkingen, zoals te zien op de website.
Merken zoals Herbs of the Gods, Seeds of the Gods en Innervisions zijn uit ons brein ontsproten, met onze handen gevormd en, niet te vergeten, met warme gevoelens uit ons hart gemaakt. Ja, daar zijn we best trots op!
Ook klantenservice is iets waarin Azarius uitblinkt. Of we 's werelds beste klantenservice zijn? Tja, dat is een nogal gewaagde stelling die een gezonde dosis scepsis oproept, maar laten we zeggen dat we een stel toffe jongens en meisjes zijn die achter hun producten staan.
Ben je ontevreden over onze service dan doen we er alles aan om toch weer een glimlach op je gezicht te toveren. Lees meer over onze nu al legendarische klantenservice.
En voilà, dit is hoe we geweldige productkwaliteit waarborgen, met betrouwbare service en een leuke prijs waar je 's nachts niet wakker van zult liggen.

Maar genoeg over ons…

Dat is ons verhaal in een notendop. Wil je meer weten of heb je feedback, we horen graag van je! Complimenten of kritiek, dat maakt niet uit; alle feedback draagt bij aan een nog betere service.

Love & Peace!
- Team Azarius

Azarius is lid van Keurmerk Webshop, een onafhankelijke organisatie die zich inzet voor het beschermen van de rechten van consumenten.
En we zij lid van het VLOS; de Nederlandse branchevereniging voor smartshops. Lees hier alles over het VLOS.

Onze missie

Ons motto is: alles wat in de natuur groeit heeft bestaansrecht. We geven zoveel mogelijk mensen toegang tot planten, kruiden en zaden van over de hele wereld. Producten die geweldige ervaringen en levenslessen kunnen geven.
Informatie is de sleutel

Azarius is ooit begonnen als een informatiesite en vandaag de dag proberen wij nog steeds zo veel mogelijk volledige, correcte informatie te bieden over alle producten. Juist dankzij deze informatie kunnen onze klanten veilig en verantwoord van ons aanbod genieten.
Dankzij misleidende informatie en vooroordelen zijn veel planten en kruiden tegenwoordig verboden en gestigmatiseerd en dat heeft wereldwijd verstrekkende gevolgen voor de volksgezondheid en de veiligheid (de War on Drugs).

Azarius steunt daarom ook organisaties die strijden voor een beter drugsbeleid; een beleid gebaseerd op onderzoeksresultaten en gezondheidsexperts in plaats van op angst, populisme en politieke lobby’s. Wil jij ook helpen?

Onze service

Klantenservice is belangrijk voor ons. Heel erg belangrijk.
Op een schaal van 1 tot 10, plaatsen wij service op nummer 11. Het is het eerste waar we aan denken als we 's ochtends opstaan en het is onze laatste gedachte als we 's avonds het licht uit doen. We verkiezen onze klanten zelfs boven onze eigen moeder, ook als het haar verjaardag is. We zouden zelfs...nou ja, laat maar. Je snapt 'm inmiddels wel.

Even zonder grapjes; we weten dat er in onze branche ook een aantal schimmige aanbieders rondlopen. We beseffen dat we extra hard moeten werken om je vertrouwen te verdienen. Mensen vragen regelmatig of we wel echt zijn. In plaats van beledigd te zijn omdat iemand ons bestaan in twijfel trekt, leggen we met plezier uit dat we 100% echt zijn en daarnaast ook 100% klaarstaan om onze klanten te helpen.

De Azarius klantenservice is gebaseerd op meerdere pijlers. We hebben ons best gedaan om een hippe afkorting te bedenken, maar na een verspilde middag en een lege koffieautomaat besloten we het gewoon bij dit lijstje te houden:

Passie & expertise

We houden van ons werk en doen het met veel plezier. We geloven in de producten die we verkopen en staan achter onze missie; het over de gehele wereld verspreiden van de geschenken van de natuur.

Ons team bestaat uit psychonauten die bekend zijn met psychedelica van A tot Z. Deze bijzondere mannen en vrouwen zijn experts op het vooraanstaande gebied van de ballen uit je broek trippen en lekker chillen; echte Jedi-Masters van psychedelica.

Menselijkheid tonen

Ervan uitgaande dat je geen hyperintelligent buitenaards wezen bent dat met zijn gedachten op het Wi-Fi-netwerk kan inloggen, ben je een mens en wil je ook zo behandeld worden. En dus niet als een nummertje of een 'support ticket'. En al helemaal niet als smerig, radioactief afval dat zo snel mogelijk gedumpt moet worden.

Toevallig is de Azarius klantenservice een van de weinige serviceafdelingen ter wereld waar er daadwerkelijk mensen ingezet worden om e-mails en telefoontjes te beantwoorden in plaats van goed getrainde aapjes. We begrijpen het volkomen dat je weekendplannen compleet om zeep zijn wanneer je pretpakket niet op tijd aankomt en dat het niet altijd jouw schuld is wanneer een kweekset niet lijkt te kweken.

Bevredigende snelheid

Al het zoetsappige gepraat is natuurlijk inhoudsloos als je gruwelijk lang moet wachten op antwoord. En daarom worden al onze medewerkers aan een cafeïne-infuus gelegd, gedwongen om met tien vingers te typen en onderworpen aan slopende gevechten tot de dood erop volgt tussen de twee langzaamste teamleden. We hebben ook een brandweerpaal geïnstalleerd in plaats van de trap omdat naar beneden glijden er zo tof uitziet (omhoog komen is nu iets uitdagender geworden).
Het is onze levenstaak om binnen een werkdag op alle e-mails te reageren. Maar wacht, er is meer. Het gaat niet alleen om sneller zijn dan een kogel, want een snel antwoord hoeft niet per se een goed antwoord te zijn. Dus het doel is om zo behulpzaam mogelijk te zijn; om je vraagstuk snel maar zorgvuldig te behandelen. Bijna alsof we echte professionals zijn dus.

Feedback

Wij zijn slechts mensen en, zoals de meeste mensen, blijven we elke dag nieuwe dingen leren. Misschien maken we onderweg een of twee foutjes, maar we willen onze service continu blijven verbeteren. Aarzel dan ook niet en deel je feedback met ons!
Zoals je hopelijk hebt begrepen, nemen we klantenservice zeer serieus (net als onszelf).